شرکت بیوتکنولوژی آبسلار روشهای درمانی جدیدی را برای مقابله با نابینایی ناشی از رتینوپاتی دیابتی توسعه می دهد

10مه 2021- شرکتAbCellera[1]  وAngios GmbH[2] ، یک همکاری چند ساله را با چند هدف بمنظور تسهیل کشف آنتی بادی های مونوکلونال و bispecific[3]، برای بیماری های عروقی چشم آغاز کردند.AbCellera ، از پلت فرم کشف آنتی بادی مجهز به هوش مصنوعی برای تولید پانل های آنتی بادی برای حداکثر سه هدف انتخاب شده توسط شرکت Angios، برای رفع رتینوپاتی دیابتی استفاده خواهد کرد.

پرفسور کارل هانسن، مدیر عامل و رئیسAbCellera ، گفت: از طریق این همکاری، شرکت آنژیوس می تواند به جای ایجاد و سنجش قابلیت های کشف آنتی بادی داخلی، به پیشرفت بینش علمی منحصر به فرد خود برای درمان نابینایی ناشی از دیابت بپردازد. ما از همکاری نزدیک با آنژیوس برای شروع برنامه های خود بدون تأخیر، از جمله شناسایی آنتی بادی های bispecificعلیه رتینوپاتی دیابتی و پیشبرد آنها به جلو با حداکثر سرعت، هیجان زده هستیم.

طبق مفاد این توافق نامه، آنژیوس حق توسعه و تجاری سازی محصولات درمانی حاصل از این همکاری را خواهد داشت. AbCellera حق الزحمه و هزینه های تحقیقاتی را دریافت می کند و بر اساس تولید و تجاری سازی آنتی بادی های تولید شده توسط AbCellera تحت این همکاری، واجد شرایط پرداخت بر اساس پیشرفت و حق امتیاز است.

منبع:

https://www.biospectrumasia.com/news/30/18162/abcellera-to-develop-therapeutics-to-combat-diabetic-retinopathy-blindness.html

 



[1] AbCellera یک شرکت بیوتکنولوژی مستقر در ونکوور ، بریتیش کلمبیا است که بر روی تحقیق و تولید آنتی بادی های انسانی برای درمان بیماری های همه گیر و بیماری های شایع کار می کند.

[2]Angios  یک شرکت بیوتکنولوژی، متخصص در تحقیقات عروقی برای بهبود زندگی بیماران در سراسر جهان است.

[3]یک پروتئین مصنوعی است که می تواند بهطور همزمان بهدو نوع مختلف آنتی ژن متصل شود.